Lyssna

Nyhet / Publicerad 16 november 2023 / Ändrad 7 mars 2024

Julen är här! – kolla in nya numret av ”Örebro – Mitt i livet”

”Maria är min idol!”. Journalisten Eva Ejdeholt, som samlat på små krubbor i många år, reflekterar ofta kring julkrubbornas figurer. Du möter henne, och många andra, i nya numret av ”Örebro – Mitt i livet”.

För operationssjuksköterskan Gunnar Hagström från Örebro var det ett enkelt val att göra en insats i Ukraina, när Läkare utan gränser behövde honom.

I kyrkorna runt om i Örebro pastorat ges mer än 50 konserter under advent, jul och nyår. Och konserterna är välbesökta: Totalt handlar det om 8 000 besök. ”Musiken talar dit ord inte när”, säger Karl Magnus Jansson, kyrkomusiker och försteorganist.

”Jag skulle önska att vi går tillbaka till kvalitet i stället för kvantitet”, säger sömmerskan och kostymdesignern Sara Hillersberg, som tilldelas Svenska kyrkans miljöpris i Örebro 2023.

Allt detta, och mycket mer, kan du läsa i nya numret av Örebro – Mitt i livet. Tidningen landar i brevlådan runt den 22 november.

Läs också:

Foto: Ulla-Carin Ekblom

Du kanske också är intresserad av:

Tidningen "Örebro - Mitt i livet"

Fyra gånger per år delas tidningen "Örebro – Mitt i livet" ut till cirka 65 000 hushåll. Tidningen nominerades under 2019 till Publishingpriset i kategorin medborgartidningar för andra året i rad!