Kalle Post - Barnrättskämpe

Nyhet Publicerad Ändrad

Här har ni Kalle Post, Adolfsbergs kyrkas maskot och barnrättskämpe! Grodposten hämtar man i Kalles brevlåda som finns i lekparken vid Adolfsbergs kyrka. Kalle brukar även gömma guldstenar i sandlådan så passa på att gräva efter en sån när du är där!

Här har ni mig, Kalle Post!

Visste ni att jag är Adolfsbergs kyrkas maskot och barnrättskämpe? Varje vecka så delar jag ut Grodpost till alla barn i min alldeles egna brevlåda.

Det har jag hållit på med varenda vecka sedan februari 2021, och brevlådan är alltid öppen, så det går att komma förbi och hämta postn vilken tid som helst på dygnet.

Var finns min brevlåda undrar ni säkert? Jo, den hänger på bästa stället - i lekparken vid Adolfsbergs kyrka. Så har ni vägarna förbi så kom gärna och kika i min brevlåda, ni kan inte missa den!

Varje torsdag kl. 10.00 lägger jag ner något nytt i brevlådan. Det är bara jag som vet vad som finns i Grodposten, ibland är det kluringar, experiment, pyssel, uppdrag, skattjakter eller något annat skoj! Jag hoppas att ni tycker att det här är lika roligt som jag tycker att det är. Jag hoppas att Grodposten kan locka till en promenad till Adolfsbergs kyrka och inspirerar till vidare lek och rörelse!

På min facebooksida Kalle Post i Adolfsbergs kyrka lägger jag varje torsdag ut vad veckans Grodpost innehåller så att den som är nyfiken och inte kan hålla sig även kan kika där.

Hopp & Lek! /Kalle Post

Mormor-Mus Bibelotek

Mormor Mus driver sedan april 2021 ett Bibelotek i Adolfsbergs kyrka. Här finns fullt med olika barnbiblar, böcker, lekhörna och ett ritbord! Mormor Mus har massa små gulliga möss som du gärna får hjälpa henne att leta efter. De älskar nämligen att gömma sig. Bibeloteket är öppet när kyrkan är öppen; mån-fre 9-12 samt under gudstjänsttid på söndagar.

Två barn sitter vid ett fönster. På fönstret är en regnbåge målad.

Regnbågsmässa och Tuppa-Klaras Regnbågscafé 25/8 Adolfsbergs kyrka! Start kl. 10 med Regnbågsmässa. Caféet har sedan öppet till kl. 14.

Vi firar Regnbågsmässa i Adolfsbergs kyrka kl. 10 den 25/8. För fjärde året i rad så bjuder Tuppa-Klara sedan in till Regnbågscafé kl. 11-14. Detta görs i samband med att Örebro firar Pride. Välkommen till ett riktigt drömmigt och färgglatt fika för både små och stora där du även kan pärla regnbågsarmband, måla, besöka Kalle Posts brevlåda och lekpark samt leta möss i Mormor Mus Bibelotek.

Adolfsbergs församling

Adolfsbergs församling
Glomman 127

(informationsservice, öppet mån-fre 9-16. Lunchstängt 12-13).

E-post:
adolfsbergs.forsamling@svenskakyrkan.se

Kontaktlista med alla medarbetare i Adolfsbergs församling

Adolfsbergs församling på Facebook

Bussförbindelser med stadsbuss: Linje 4 går till Adolfsbergs kyrka (Glomman). Sök din resa här

Församlingens kyrka:

Adolfsbergs kyrka