Tecknade noter

Musik för barn och unga i Nikolai

Ändrad

I Nikolai församling finns musikstunder och körer för barn och unga i olika åldrar! Välkommen!

Sångstund på Café Kyrkråttan i Nikolai Prästgård

Paus i sommar, startar igen 20/8! - Måndag, tisdag och torsdag kl. 14.

Barnens kyrka i S:t Nicolai kyrka

På Barnens kyrka i S:t Nicolai kyrka deltar du som vuxen tillsammans med ditt barn. Varje träff har ett eget tema med kort andakt, sångstund, aktivitet och pyssel. Vi avslutar alltid med fika och fri lek. Välkommen! Höstens datum: 23/8, 6/9, 20/9, 4/10, 15/11, 29/11 och 13/12 kl. 10.30 - 11.30.

Tonfjärilarna Barnkör födda 2016 - 2018

Tisdagar kl. 17.00 - 18.00 i Nikolai församlingshem. - start för hösten 27/8

Vocies Barnkör födda 2013 - 2015

Måndagar kl. 17.30-18.30 i Nikolai församlingshem. - start för hösten 26/8

Ungdomskören Esperanza

Måndagar kl. 16.30 - 17.45 i Nikolai församlingshem. - start för hösten 26/8

För mer information och intresseanmälan till körerna klicka på länken till respektive kör.

Mjukisgroda hänger på lina

För barnen i sommar i Nikolai

S:t Nicolai kyrka och Café Nikolai håller öppet hela sommaren. Alla Små och Stora är välkomna och här kan du läsa mer om vad som finns för barnen i sommar i Nikolai!

Kyrkråttan – öppen förskola i Nikolai

Kyrkråttan är Nikolai församlings öppna förskola. Här kan du komma med ditt barn för att leka och umgås med andra familjer. På Café Nikolai i anslutning till lekrummet finns det fika och lättare mat att köpa. Mikro finns till medhavd mat. Under perioden 10/6 - 16/8 är det öppet måndag - torsdag 12 - 16 och fredag 10 - 14. Under sommaren finns också uteservering och leksaker i trädgården.

Mamma med barn

Barnens kyrka i S:t Nicolai kyrka, start 23/8

På Barnens kyrka i S:t Nicolai kyrka deltar du som vuxen tillsammans med ditt barn. Varje träff har ett eget tema med kort andakt, sångstund, aktivitet och pyssel. Vi avslutar alltid med fika och fri lek. Välkomna!

Barnkörerna Tonfjärilarna och Voices i Nikolai

I Nikolai finns två barnkörer. Läs mer om körerna och hur du anmäler dig.

Ungdomskören Esperanza i Nikolai

Nikolai församlings ungdomskör Esperanza träffas på måndagarna kl. 16.30 - 17.45 i Nikolai församlingshem. Fika finns från kl. 16. Välkommen att anmäla dig! Start för hösten 26/8.

Ny podcast från Svenska kyrkan: Herre Gud – jag är förälder!

En podcast om trygghet och anknytning med Mats Ekerbring och Peter Kempe från Svenska kyrkan. Sju avsnitt om hur du som förälder stärker relationen till ditt barn och skapar en djupare förståelse för hur du tolkar ditt barns känslomässiga behov av trygghet, tröst, stöd och utforskande. Du hittar podcasten ”Herre Gud – jag är förälder!” på Spotify, Soundcloud och här på webben.

Ett barn visar glatt upp en bit ljusblå lera som hen jobbat med.

Gå Trygghetscirkeln i Örebro: föräldrakurs om trygghet och anknytning

Trygghetscirkeln är en satsning från Svenska kyrkan i Örebro – en kostnadsfri föräldrakurs om trygghet och anknytning, för dig som har barn i förskoleåldern. Kursen startar flera gånger per år. Välkommen med din intresseanmälan!

Nikolai församling

Adress:
Nikolaigatan 8

Telefon: Informationsservice: 019-15 45 00
öppet mån–fre 9–16. Lunchstängt mån-fre 12–13.

E-post: orebronikolai.forsamling@svenskakyrkan.se

Kontaktlista med alla medarbetare i Nikolai församling

Till Nikolai församling på Facebook

Församlingens kyrka: