En kvinna tänder ett stort ljus i en ljusbärare, med hjälp av ett mindre ljus.

Nyhet / Publicerad 8 oktober 2024

Musikgudstjänst i Längbro kyrka på alla helgons dag

2/11 18.00 Välkommen på musikgudstjänst i Längbro kyrka under alla helgonsdag. En fin stund för eftertanke och gemenskap.

Längbro kyrkokör sjunger under ledning av Henrik Wing. Medverkar gör Elin Olsson - flöjt och Johan Sandlund - kontrabas.

Allhelgonahelgen i Örebro – så finns Svenska kyrkan för dig

Allhelgonahelgen väcker minnena till liv – och kanske också saknaden. Ljusen vi tänder utmanar mörkret. Du är inte ensam i sorgen. Vi finns för dig, i kyrkor och på kyrkogårdar.

Upplev konserten ”Stad i ljus” vid Örebro slott den 1/11 2024

Välkommen till Örebro slott och den stora gratis konserten ”Stad i ljus” fredagen den 1 november 2024. Årets gästartist är Gladys del Pilar.

När någon nära dör – Svenska kyrkans stöd- och sorgegrupper

Att dela tankar och känslor med andra i samma situation kan göra sorgen lättare att bära. Svenska kyrkan har sorgegrupper i Örebro där du som mist en anhörig får hjälp att bearbeta sorgen tillsammans med andra.

Så möter du en vän i sorg – prästens fem bästa råd

Orka stå kvar, våga prata och låt sorgen få ta tid och plats. Det är några av prästen Anna Maria Armös bästa råd i mötet med en vän som sörjer.