Foto: Ulla-Carin Ekblom

Retreat på Solliden; "Vila vid denna källa" 9-12/5 - Adolfsbergs församling

Nyhet Publicerad Ändrad

Välkommen på en 4-dagarsretreat på vackra Sollidens kursgård. Passar dig som är nyfiken förstagångsdeltagare och för dig som varit på många retreater. Att åka på retreat kan vara en hjälp att orientera sig i tillvaron, ett vattenhål som kan föda engagemang och inspiration. Till din hjälp i retreaten finns erfarna retreatledare som gör allt för att du ska känna dig trygg och trivas - men också utmanas.

Anmälan och frågor

Intresseanmälan samt frågor av innehåll i retreaten görs till adolfsbergs.forsamling@svenskakyrkan.se Vi behöver få din anmälan senast 11/4. Våra retreater blir ofta fullbokade så hör gärna av dig i god tid. Vid erbjuden plats får du en tydlig bekräftelse. För denna 4-dagarsretreat 9-12/5 är kostnaden 4900 kr. Du som bor i någon av de åtta församlingarna som tillhör Örebro Pastorat och är medlem i Svenska kyrkan betalar det reducerade priset 1200 kr. Din anmälningsavgift återbetalas inte vid återbud.

Gällande kost (alltid vegetariskt under retreater) och logi, kontakta Solliden tfn: 019-15 45 35 eller epost: orebro.solliden@svenskakyrkan.se

Ledare på retreaten med Adolfsbergs församling är Angelina Backman och AnnaStina Jönsson.

En kvinna sitter avslappnad i solen på en brygga, med kursgården Solliden i bakgrunden.

Retreat och pilgrim

Söker du också efter lugnet? Längtar du efter egentid? Hos oss hittar du bland annat spa för själen, pilgrimsvandringar och meditation. Var rädd om dig.

Gudstjänst i Adolfsbergs kyrka

Välkommen att fira gudstjänst med oss! Vi firar vanligtvis våra gudstjänster här i Adolfsbergs kyrka, söndagar kl. 10.00. En gång i månaden samt hela juli kör vi kl. 15. Välkommen!

Tre små tjejer hoppar hage utomhus.

Adolfsbergs församling

Adolfsbergs församling ligger i södra Örebro och är en del av Svenska kyrkan i Örebro pastorat. I församlingen finns plats för liv, hopp och tro i gudstjänst och vardag. Här finns utrymme för möten, utmaningar, kraft och växande.

Kurs- och konferensgården Solliden ligger vackert vid sjön Långens strand.

Solliden

Varmt välkommen till Solliden, bara 13 km från centrala Örebro. Svenska kyrkan i Örebro äger och driver en gård för läger, kurser och konferenser som har ett underbart läge vid sjön Långens strand. Du når oss på telefon 019-15 45 35.