Sommar i Nikolai församling

Ändrad

Välkommen till Nikolai församling i Örebro i sommar! S:t Nicolai kyrka är öppen hela sommaren. Café Nikolai och Kyrkråttans lekcafé har sommaröppet 10/6 - 16/8. Välkommen!

Sommarcafé på Café Nikolai 10/6 - 29/8

Välkommen till Café Nikolai i Prästgården, Nikolaigatan 8, Örebro. En mötesplats med hembakat fika och en varm atmosfär!

Mjukisgroda hänger på lina

För barnen i sommar i Nikolai

S:t Nicolai kyrka och Café Nikolai håller öppet hela sommaren. Alla Små och Stora är välkomna och här kan du läsa mer om vad som finns för barnen i sommar i Nikolai!

Händer

SommarSKUNK, ungdomsgrupp i Nikolai, torsdagar kl. 17-20

Torsdagarna under perioden 27 juni till 1 augusti träffas Nikolai församlings ungdomsgrupp SKUNK kl. 17 - 20 i Nikolai Prästgård. Det blir olika sommaraktiviteter för ungdomar ca 13 - 17 år. Ingen anmälan. Välkommen!

Lunchkonsert i Nikolai onsdagar kl. 12.15

Här finns programmet för lunchkonserterna i S:t Nicolai kyrka. Varmt välkommen!

Lördagsmusik i Nikolai kl. 10.30

Här kan du läsa mer om det aktuella programmet för lördagsmusiken.

Konsertprogram i S:t Nicolai kyrka

Här finns aktuellt konsertprogram för S:t Nicolai kyrka i Örebro.

Konst vid en kyrka

Open Art vid S:t Nicolai kyrka i Örebro

Sommaren 2024 är det återigen dags för den stora utomhusutställningen Open Art i Örebro. Självklart är Svenska kyrkan med och erbjuder utställningsplatser i och utanför S:t Nicolai kyrka i centrala Örebro. Kom och upplev alla konstverk på plats!

Stickcafé på Café Nikolai

Välkommen att sticka och umgås med andra. Material finns men du får gärna ta med eget om du har. Under sommaren är stickcaféet öppet torsdagar kl. 14 - 16. Välkommen!

Bilden visar folk på gröngräset framför stora scenen i Stadsparken en sommardag.

Ekumenisk gudstjänst i Stadsparken söndag 18 augusti 2024

Örebros församlingar bjuder in till en stor gemensam sommargudstjänst i Stadsparken söndagen den 20 augusti kl 11.00. Det blir predikan av kardinal Anders Arborelius och musik av Olaus Petri Musikkår. Packa filt och fikakorg och kom!

En hand som tänder ett stearinljus

Öppettider i S:t Nicolai kyrka

Här kan du tända ljus, ha en stilla stund eller enskild andakt. Läs mer om öppettiderna här. Välkommen!

Bilden föreställer nattvardsoblater.

Gudstjänster i S:t Nicolai kyrka

Här kan du läsa mer om gudstjänsterna, andakterna, veckomässorna och musiken i S:t Nicolai kyrka.

Grön bild med snirkliga teckningar som signalerar sommar. Glass, fotboll, spade, människor som dansar, noter.

Medmänsklighet tar inte semester – välkommen till Svenska kyrkan i Örebro i sommar

Kyrkan är öppen. Vi finns här för dig. Vi fyller din sommartid med möjlighet till möten och upplevelser. Och du kan alltid fika för liten peng. Här hittar du allt som är på gång i sommar hos Svenska kyrkan i Örebro – och vi kan göra det tack vare våra medlemmar.

Nikolai församling

Adress:
Nikolaigatan 8

Telefon: Informationsservice: 019-15 45 00
öppet mån–fre 9–16. Lunchstängt mån-fre 12–13.

E-post: orebronikolai.forsamling@svenskakyrkan.se

Kontaktlista med alla medarbetare i Nikolai församling

Till Nikolai församling på Facebook

Församlingens kyrka: