Lyssna

/ Ändrad 7 oktober 2024

Unga vuxna i Nikolai, tisdagar kl. 18

Är du ung vuxen och vill träffa andra för att prata om tro och om livet? Här finns en grupp för dig som träffas på tisdagar i Nikolai Prästgård, Nikolaig. 8. Välkommen du också!

Unga vuxna är en grupp som vänder sig till dig som går sista året på gymnasiet och upp till ca 25 år. Vi lagar mat, pratar och gör olika aktiviteter tillsammans. Kvällen börjar kl. 18 och slutar ca 21.

Vill du veta mer?

Matti Tordsson

Präst, Kommininster, Nikolai församling, Örebro pastorat, Svenska kyrkan i Örebro

Ida-Lie Humle

Församlingspedagog, Nikolai församling, Örebro pastorat, Svenska kyrkan i Örebro

Nikolai församling

Varmt välkommen till en levande och öppen kyrka i centrala Örebro! Här möts tusentals människor varje vecka för ett härligt musik- och gudstjänstliv för att tända ljus, besöka Café Nikolai eller de olika verksamheterna för alla åldrar.

S:t Nicolai kyrka

Varmt välkommen till S:t Nicolai kyrka, en citykyrka i centrala Örebro. Kyrkan byggdes på 1200-talet och har 352 sittplatser. Kika runt i kyrkan genom att klicka i bilden längre ner på sidan.