Entrén till en tegelkyrka omgiven av grönska.
Lyssna

Härlanda församling

Härlanda kyrka är en plats där vi tillsammans söker, ber och sjunger. Regnbågen är tecknet på Guds närvaro i en värld av mångfald.

Vad vill du göra?

Kontakta Härlanda församling

Besöksdress: Härlandavägen 23

Se kalendern

Boka dop

Få hjälp och stöd

Se Härlanda kyrkas öppettider

Härlanda kyrka är öppen mån-fre kl 9-15, sön kl 10-14 (med reservation för stängningar i samband med verksamhet).

Prenumerera

Aktuellt i Härlanda församling

Att vara Människa - Pastoratsfest 19/10!

Välkommen till en pastoratsfest och möt våra församlingar i Björkekärr, Härlanda, Sankt Pauli och Örgryte, förtroendevalda, ideella samt förskolan i Sankt Pauli och sjukhuskyrkan på Östra sjukhuset.

Korsa gränsen 26/10

Konsert på temat döden med kören Härlanda Carmina. Ett innerligt program med körmusik, dikter och reflektion där vi tillsammans tänker kring döden och dess mening i våra liv. Lördag 26 oktober kl 18.00 i Härlanda kyrka. Fri entré.

Mammakör

Är du mamma och längtar efter att sjunga i kör? Då är projektet Mammakör något för dig! Vi träffas fem onsdagar i Härlanda församlingshem, med start 6 november och avslutar med julkonsert den 7 december.

Fredagsmys

En samling för barn i förskoleåldern med föräldrar. Körkul sjunger. Tema: "Här är kyrkan" - fredag 18 oktober kl 16.30 i Härlanda kyrka.

Mansfrukost

Oavsett ålder eller tro är du välkommen till en frukost där vi samtalar om livet och utforskar olika teman. Ca 1 söndag i månaden kl 8.30 i Härlanda församlingshem. Nästa tillfälle: 27/10, gäst Lars Seligman.

Det händer i Härlanda

I Härlanda finns verksamhet för alla åldrar. Kom och upptäck allt som sker!

Berättelser från Härlanda

Alla dop är lika storslagna

Det är mycket som ska klaffa när ett litet barn ska döpas. Ibland blir det inte riktigt som man planerat, men det blir fint ändå. Det tycker Maria och Kristoffer som minns en skrikig högtidsstund med värme.

Fikavärd som vill möta människor

Kyrka + fika = sant. Det har många deltagare i kyrkans verksamhet upptäckt genom åren. En som brukar hjälpa till med fikat i Härlanda kyrka är fikavärden Astrid.

Panpizza, läger och ansvar

Figaro, Mateo och Benjamin är tre av de unga ledarna i Härlandas konfirmandgrupp. - Det bästa med att vara ung ledare är kladdkaka, panpizza och läger, säger Mateo.