Foto: IKON

Barn och familj

I Härlanda församling finns aktivitet för barn i alla åldrar och stöd till dig som är förälder.

Uppställda bilar, loppisvaror och människor som rör sig framför en tegelkyrka.

Bakluckeloppis

Kom, sälj och fynda! Lördag 31 augusti 2024 kl 10.00-13.00 på kyrkplan vid Härlanda kyrka i Göteborg. Boka säljplats från den 6 augusti.

Altare dukat för nattvard med altarkläde i regnbågsfärger.

Uppstartsmässa i Härlanda

Efter sommaren börjar terminens aktiviteter i Härlanda igen - och det startar vi med uppstartsmässa söndag 25 augusti kl 11. Det blir dop och stor kör i mässan och efteråt serverar vi kyrkburgare. En härlig start på terminen för alla åldrar!

En person serverar våfflor, en regnbågsflagga står på bordet.

Våffelcafé vid Härlanda kyrka

Alla åldrar är välkomna med till andakt, våfflor och god gemenskap. Uteleksaker finns på plats. Onsdagar i juni, juli och augusti kl 13-14.30 vid Härlanda kyrka. (Vid regn är vi inomhus i kyrkan, en trappa ner)

Barnkörer i Härlanda

Härlanda församling har flera körer för barn som vill upptäcka musikens glädje. Höstterminen startar körerna fr.o.m. vecka 34.

Verksamhet för barn och familj

Barn upplever musik och rytmik med trumma, ägg, såpbubblor med mera.

Rytmik i Härlanda

Rytmikgrupper för barn 0-18 månader tillsammans med vuxen. Platserna till hösten 2024 är fyllda.

Öppen förskola i Härlanda

Fri lek, sångstund och enklare fika för barn och föräldrar. Måndag och fredag kl 10.00-12.00 i Härlanda församlingshem.

Barnkörer i Härlanda

Texten "Kyrkis" och en hög med tärningar i olika färger.

Kyrkis

Ett öppet fritids för dig som går i åk 3-5. Här finns pyssel, mysigt häng, spel, samling, mellanmål och läxhjälp! Tisdagar kl 14.00-16.30 i Härlanda församlingshem.

Texten Små & Stora och illustrationer av människor.

Små & Stora i Härlanda

Alla åldrar är varmt välkommen att fira mässa tillsammans i Härlanda kyrka varje söndag kl 11. Håll utkik i kalendern när nästa tillfälle blir.

Tre flickor tittar busigt upp bakom en kyrkbänk.

Skola och kyrka

Härlanda församling vill stötta skolorna i närområdet. Vi erbjuder bland annat julvandring och påskdrama och vill på olika sätt vara ett stöd. Här kan du läsa om vad Härlanda församling erbjuder läsåret 2023/24.

Ett dop i en kyrka. En kvinna med sin man bakom sig, håller barnet i famnen. En manlig präst håller barnets hand.

Dop i Örgryte pastorat

Alla är välkomna att döpas – barn, unga och vuxna. I dopet får vi ett löfte om att Gud alltid har omsorg om oss. Det är en vacker tradition och ett tillfälle för glädje och fest.