En flicka står med en säck bland sopor.

Internationellt engagemang

Mänskligheten lever under samma himmel. Alla har rätt till ett värdigt liv. I Härlanda församling är mission, internationella relationer och hållbarhet viktiga frågor. Välkommen med ditt engagemang!

Vill du göra en insats?

H.I.G.H.

Mission, internationella relationer och hållbarhet är viktiga delar av församlingsverksamheten. För att samordna detta finns H.I.G.H. - Hållbarhets- och Internationella gruppen i Härlanda församling. Välkommen att engagera dig!

Härlandakretsen

Sykretsen där vi handarbetar för välgörande ändamål, har en andakt och fikar tillsammans. En viktig pusselbit i församlingens engagemang för internationell solidaritet. Inga särskilda kunskaper krävs. Välkommen med! Måndagar ojämna veckor kl 13-15. Våren 2024 startar vi igen 15/1. Info: Maria Löfdahl.

Vill du göra en viktig insats och möta flyktingar?

Vi besöker Migrationsverkets boende på lördagar varannan vecka. Vi kan gärna bli fler volontärer - vill du göra en insats?

Så kan du hjälpa

Kriget i Ukraina har skapat stor oro. Många vill göra en insats, men det är inte alltid tydligt vilken hjälp som behövs. Här är därför några konkreta förslag på hur du kan hjälpa.

Act Svenska kyrkan

Alla människor har rätt till ett värdigt liv. Därför kämpar Act Svenska kyrkan mot fattigdom, förtryck och orättvisor. Tillsammans med tusentals engagerade, lokala kyrkor och gräsrotsrörelser för vi en kamp för liv.

Världens Barn

Världens Barn är Radiohjälpens största insamling och genomförs av Sveriges Television och Sveriges Radio P4 i samarbete med 13 svenska organisationer, varav Act Svenska kyrkan är en av dem.