Härlanda kyrkas port med ett gyllene emblem ovanför ingången.
Foto: Härlanda församling

Musik i Härlanda

Kända verk, mäktiga körtoner, sångglada barn och stilla musik till eftertanke. I Härlanda kyrka finns ett brett utbud av konserter med både egna körer och gästande musiker.

Mer om aktuella konserter i Härlanda kyrka

En man som spelar gitarr och ritade noter på grön bakgrund.

Musik och allsång i Härlanda kyrkoruin

Sjung med och njut av vacker musik tillsammans med gitarrist Peter Johansson. Ta gärna med fika, något att sitta på och ett glatt humör. Inomhus vid regn. Vi träffas torsdagar kl 13 i Härlanda kyrkoruin 4 juli - 1 augusti.

Barnkörer i Härlanda

Härlanda församling har flera körer för barn som vill upptäcka musikens glädje. Höstterminen startar körerna fr.o.m. vecka 34.

Hitta en musikupplevelse nära dig

Nyhetsbrev om musiken

Vill du prenumerera på vårt digitala nyhetsbrev? Anmäl dig här!

Solljus reflekteras i en kyrkorgels pipor.

Musik i Göteborg

Nu är det enklare för dig att hitta din nästa musikupplevelse. Kyrkorna i Göteborg har en gemensam kalender med konserter och musikevenemang nära dig.

Längtar du efter att sjunga själv? Hitta din kör i Härlanda församling:

Körer i Härlanda

Längtar du efter att sjunga tillsammans med andra? I Härlanda finns körer och musikgrupper för alla åldrar, från baby till pensionär. Välkommen!