Foto: IKON

Det händer i Härlanda

I Härlanda finns verksamhet för alla åldrar. Kom och upptäck allt som sker!

Barn och familj

I Härlanda församling finns aktivitet för barn i alla åldrar och stöd till dig som är förälder.

Gudstjänst i Härlanda

Välkommen att fira gudstjänst i Härlanda kyrka.

Ungdom i Härlanda

Välkommen till Härlanda församling - du som är ung!

Körer i Härlanda

Längtar du efter att sjunga tillsammans med andra? I Härlanda finns körer och musikgrupper för alla åldrar, från baby till pensionär. Välkommen!

Gemenskap i vardagen

Möjlighet till samtal och möten - och gemenskap som värmer inuti. Välkommen till Härlanda församling.

Härlanda kyrkas port med ett gyllene emblem ovanför ingången.

Musik i Härlanda

Kända verk, mäktiga körtoner, sångglada barn och stilla musik till eftertanke. I Härlanda kyrka finns ett brett utbud av konserter med både egna körer och gästande musiker.

En uppslagen bibel där sidorna i mitten är vikta som ett hjärta. Rummet är upplyst av ett stearinljus.

Fördjupning

Längtar du efter att samtala på djupet? Är du nyfiken på kristen tro? Söker du efter stillhet? Välkommen till Härlanda församling.

Stenar upplagda i form av ett hjärta framför en krans på en grav.

Samtal och stöd - Härlanda

Till Härlanda församling är du som församlingsbo alltid välkommen att prata med någon.

En gångväg i en park.

Dop, konfirmation, bröllop och begravning

Kyrkan finns med dig genom hela livet. Här finns plats för både glädje och sorg.

En flicka står med en säck bland sopor.

Internationellt engagemang

Mänskligheten lever under samma himmel. Alla har rätt till ett värdigt liv. I Härlanda församling är mission, internationella relationer och hållbarhet viktiga frågor. Välkommen med ditt engagemang!

Fyra personer i olika åldrar står i köket och plockar fram koppar.

Du behövs - ideell i Härlanda

Ett viktigt engagemang i stort och smått. Vad vill du hjälpa till med i Härlanda församling?

Frivilligcentralen Knuten

På Råstensgatan 4 hittar du Frivilligcentralen Knuten - en öppen mötesplats för alla i hjärtat av Kålltorp.

Tre flickor tittar busigt upp bakom en kyrkbänk.

Skola och kyrka

Härlanda församling vill stötta skolorna i närområdet. Vi erbjuder bland annat julvandring och påskdrama och vill på olika sätt vara ett stöd. Här kan du läsa om vad Härlanda församling erbjuder läsåret 2023/24.