Foto: FeeLoona/Pixabay

Öppen förskola i Örgryte församling

Små och stora - från bebisar och uppåt - är välkomna till öppna förskolan Öppen förskola. Vi har under terminerna öppen barnverksamhet på tisdagar i Örgryte församlingshem och på torsdagar i Skårs kyrka.

Öppen förskola - 0-3 år

Här möts vi vuxna och barn i all enkelhet för att leka och prata med varandra. Vi har också en samling med sång, bön och tänt ljus. Möjlighet till en lättare fika finns också. Naturligtvis är äldre syskon också välkomna.
Ingen anmälan för deltagande. Start 20/8 och 22/8. (OBS! 22/8 och 29/8 är i Örgryte församlingshem!)

Tisdag kl 10.00-11.30 Örgryte församlingshem
Torsdag kl 14.00-15.30 i Skårs kyrka

Ett dop i en kyrka. En kvinna med sin man bakom sig, håller barnet i famnen. En manlig präst håller barnets hand.

Dop i Örgryte pastorat

Alla är välkomna att döpas – barn, unga och vuxna. I dopet får vi ett löfte om att Gud alltid har omsorg om oss. Det är en vacker tradition och ett tillfälle för glädje och fest.