Foto: Stina Persson

Örgryte församling

Örgryte församling är en plats för delaktighet, medmänsklighet och möten, en bit utanför men ändå mitt i storstadens puls.

Aktuellt i Örgryte församling

Pilgrimsvandra på Öckerö

Utsikt, insikt och nya perspektiv - följ med på en pilgrimsvandring söndagen 29/9 tillsammans med Örgryte församling.

Att vara Människa - Pastoratsfest 19/10!

Välkommen till en pastoratsfest 19/10 där våra församlingar i Björkekärr, Härlanda, Sankt Pauli och Örgryte, förtroendevalda, ideella samt förskolan i Sankt Pauli och sjukhuskyrkan på Östra sjukhuset vill skapa en festdag tillsammans med dig.

Gemenskapträffar i Örgryte

Kaffe, föredrag, gemenskap och andakt. Varannan onsdag kl 12.30 i Skårs kyrka och varannan i Örgryte församlingshem.

Torsdagsgrupperna i Örgryte

Torsdagsgrupperna innehåller ett varierat kursutbud med fokus på öppna och tillåtande samtal om tro och liv. Här finns möjlighet till att både fördjupas, ha roligt och bara vara. Torsdagar kl 18.30-21.00 i Örgryte församlingshem. Start 19/9.

Öppen förskola i Örgryte

Små och stora - från bebisar och uppåt - är välkomna till öppna förskolan. Vi har under terminerna öppen barnverksamhet på tisdagar i Örgryte församlingshem och på torsdagar i Skårs kyrka.

Vi skapar bibliska figurer tillsammans

Tycker du att det verkar roligt att jobba med bibliska figurer? Hjälp oss att göra figurer till de bibliska berättelserna. Gruppen träffas på onsdagar kl 16.30 i Skårs kyrka.

Studiegemenskap i höst

Den teologiska föreningen Theofania kommer till Örgryte församlingshem för studiegemenskap på måndagar i höst, från och med 16/9.

Alpha i Örgryte

Alpha-kursen handlar om livets frågor och ger dig en möjlighet att reflektera och tala om vad du själv tror eller inte tror. Middag, gemenskap, föredrag och samtal torsdagar kl 18.30 i Örgryte församlingshem, start 19/9. Info: Lars Winroth, winroth.lars@gmail.com. Alpha är en av flera studiegrupper i Örgryte på torsdagar.

Det händer i Örgryte

I Örgryte församling finns verksamhet för alla åldrar. Välkommen du som söker gemenskap, vill uppleva musiken eller hitta en aktivitet.

Tillsammans för förändring i 150 år

Sedan 1874 har vi fört en kamp för och tillsammans med människor som lever i utsatthet över hela världen. Var med du också.

Engagera dig