Gudstjänster i Domsjö församling

Tänk om Gud vill meddela sig till oss och berätta hur mycket vi är älskade? Tänk om vi vill berätta nåt för Gud? Det kan ske på många olika sätt, men minst en gång i veckan finns möjligheten att genom tal och tystnad, böner och musik, gemensamt och privat ta del av den väl beprövade traditionen att fira gudstjänst.

Foto: P.Ågren

Gudstjänst firas varje söndag i Domsjö kyrka och ibland även på vardagar. Mitt i allt som pågår i livet samlas vi och du är välkommen att vara med. Hur gammal eller ung du än är, om du är en van gudstjänstfirare eller om du aldrig har besökt kyrkan tidigare spelar ingen roll. Gudstjänsten är en plats där vi får möta Gud och varandra.

Mässa - Gudstjänst med nattvard. Den som vill får dela gemenskapen genom att ta emjot bröd och vin. Mässa firas ibland på söndagar kl 11.00 och ibland på vardagskvällar kl 18.30

Ro för själen - En gudstjänst kl 18.00 med stationsvandring kopplad till söndagens tema, du får använda olika sinnen för att fördjupa medvetenheten. Gudstjänsten innehåller också en vägledd reflektion där du får zooma in på livet, dig själv och Gud.

Att komma närmare - En gudstjänst kl 18.00 mitt i livets brus, ett tillfälle att reflektera och fördjupa sig i livetoch trons frågor.

Familjegudstjänst - Två gånger per termin firar vi gudstjänst kl 10.00 för alla åldrar. Vår kyrkomaskot Räven kommer på besök med någon av sina vänner. Genom musik, sång och drama utforskar vi tillsammans kristen tro.

ÖVRIGA GUDSTJÄNSTER I DOMSJÖ FÖRSAMLING
Till Domsjö församling hör också Sundhem där andakt hålls jämna veckor på tisdagar kl 15.00.