Nattvard
Foto: Tova Hellström

Gudstjänster i Själevad

Gudstjänster firas varje söndag i Själevads kyrka, och ibland andra dagar också. En gudstjänst är alltid öppen för alla.

I Själevads församling firas gudstjänst på söndagar kl. 11 med ett enkelt fika och gemenskap eftersåt. Du kan hitta vilka gudstjänster som firas i Tidningen 7 eller i vår kalender här på webben.

Alla är välkomna att vara med: unga och gamla, troende och icke troende. I gudstjänsten får vi hjälp att tolka våra liv och möta Gud. Men gudstjänsten är också ett tecken och vittnesbörd om kyrkans tro och närvaro i samhället.

Vid vissa tillfällen firar Barnkyrkan gudstjänst, en gudstjänst där barnen aktivit medverkar. Vid övriga gudstjänster är du också välkommen att ta med era barn då vi har ett fint glasrum där barnen kan leka eller rita. Du kan vara med ditt barn och samtidigt se och höra utan att vara rädd att barnent stör.

Välkommen till gudstjänster i Själevads församling!