Tre ungdomar som ser ut att läsa tillsammans
Foto: Kyrk-CD3

Konfirmation Anundsjö, Skorped och Mo 2024-2025

Konfirmation i Anundsjö, Skorped och Mo 2024-2025

Svenska kyrkan erbjuder dig i åk 8 och 9 att delta i konfirmationsläsning som avslutas i maj 2025. Vi träffas på församlingsgården i Bredbyn på onsdagar direkt efter skolan, kl 15.30-17.00. Vi startar i oktober.

På våra träffar har vi först ett gemensamt drop-in fika, sedan fortsätter vi med dagens tema. Ibland har vi även ”kyrksöndagar” då vi deltar i gudstjänsten, äter lunch och sedan fortsätter med aktiviteter under några timmar.

Under året utforskar vi tillsammans på olika sätt vad kristen tro är. Aktiviteterna är blandade såsom kreativt skapande, musik, friluftsliv, film m.m.

Konfirmationen handlar om livet och tron, och den handlar om dig. Så känner du att du vill upptäcka mer så är just du välkommen att vara med oss detta år!

Två läger ingår, ett i början av höstlovet på lägergården i Solberg. Det blir ytterligare ett läger under våren, då åker vi till äventyrsön Vässarö i Stockholms skärgård tillsammans med Domsjös konfirmandgrupp.

Att konfirmera sig är gratis, och även att åka på läger. Om du inte är döpt så ordnar vi det under konfirmationstiden.

Välkommen att vara med oss!

Start hösten 2024

Onsdagen den 2/10 är det inskrivning, vi börjar med bön i Anundsjö kyrka kl 18.00 och går sedan vidare till församlingshemmet. Blivande konfirmander och vårdnadshavare är välkomna!

Välkommen med din anmälan via denna länk.

Det går även att anmäla sig till de kontaktpersoner du hittar nedan.

Mål med konfirmationen
Konfirmationens mål är att utrusta dig med goda redskap för att leva som människa i världen. Kyrkan vill vara en plats där du kan bli mer trygg i dig själv, känna gemenskap i gruppen och församlingen och utvecklas känslomässigt och andligt. Det sker genom lek och allvar, enskilt och tillsammans i konfirmandgruppen.

Konfirmandtiden vill ge dig mod att stå upp för att alla människor är värdefulla och se kyrkans roll när det gäller att visa det.

Tiden som konfirmand vill också ge dig redskap att se hur kristen tro finns i relation till andra livsåskådningar samt visa respekt för människor med annan övertygelse.