Våra förtroendevalda

Nyhet Publicerad Ändrad

Vid kyrkofullmäktiges första sammanträden genomfördes val till kyrkofullmäktige, kyrkoråd och församlingsråd. Det valdes även förtroendemanna revisorer och en valnämnd.
Till ordf i kyrkofullmäktige valdes Christer Gelfgren. Kristin Ögren valdes till vice ordf och Kenneth Lindmark till andre vice ordf.
Till ordf i kyrkorådet valdes Birgitta Sedin och till vice ordf valdes Jan-Olov Häggström.

Presidium kyrkofullmäktige, Frv Kristin Ögren, vice ordf, Christer Gelfgren, ordf och Kenneth Lindmark, andre vice ordf.
Birgitta Sedin har valts till ordf och Jan-Olov Häggström till vice ordf i kyrkorådet.

Förtroendevalda

Kyrkan styrs av förtroendevalda som väljs i kyrkoval vart fjärde år. Läs mer om våra förtroendevalda i kyrkofullmäktige, kyrkoråd och församlingsråd.