Lyssna

Skolverksamhet

Samarbete med närliggande skolor

Vi i försammmlingens barn- och ungdomsverksamhet finns där barnen och ungdomarna finns. Vi samarbetar med alla låg-, mellan-, och högstadieskolor i vår församling och erbjuder projekt, vandringar och trygga vuxna i skolans korridorer.

I år har vi ett projekt kring att leva tillsammans där vi träffar skolbarn från förskoleklass upp till årskurs sex och erbjuder ”verkstäder” kring allt från: vem är jag? över vänskap till döden.

Vi bjuder in elever från olika årskurser till våra vandringar. På hösten har vi en allhelgonavandring, strax före jul en julvandring och på våren en påskvandring.

Hela läsåret finns vi också i Bjästaskolans korridorer en lunchrast i veckan, som extra trygga vuxna. Detta ingår i BIR-projektet, där skolan, Hålan, polisen m.fl. samarbetar för skapa en trygg miljö för våra barn.

Nele De Meyer

Mer om Nele De Meyer