Händer möts i gemenskap

Välkommen att bli medlem

Kontakta oss eller använd formuläret här!

Vad kul att du vill bli medlem i Svenska kyrkan. Varmt välkommen!
Hos oss kan du delta i gudstjänster och välja mellan en stor mängd aktiviteter i  våra församlingar. Att bli medlem i Svenska kyrkan innebär att du blir medlem i församlingen där du bor.

Så här gör du:
Kontakta oss så hjälper vi dig. Vi nås på tel 0660-59400 eller via e-post ornskoldsviks.sodra.pastorat@svenskakyrkan.se

Använd formuläret nedan som skickas in digitalt (gäller enbart vuxna).

Du kan även använda de inträdesblanketter som du också hittar här nedan. Det finns en blankett för vuxna och en för barn/ungdomar under 18 år. De skrivs ut och kan postas eller lämnas in hos oss:

Adressen är Örnsköldsviks södra pastorat, Hampnäsvägen 36 B, 89 431 Själevad.

När det gäller barn/ungdomar undet 18 år måste inträdet undertecknas av vårdnadshavare och blanketten postas eller lämnas in. Det digitala formuläret kan ej användas.

För oss inom Svenska kyrkan är det viktigt att du känner dig trygg med hur vi behandlar dina personuppgifter. Vi skyddar den information som du delger oss och följer gällande lagar. Läs gärna med om vårt arbete med GDPR här på hemsidan.

Bebis leker med bubblor på aktivitet i kyrkan för föräldrar och barn.

Medlemskap

I Svenska kyrkan finns det plats för dig som tror – eller tvivlar. För dig som längtar efter rättvisa och en bättre värld, som vill sjunga i kör, som värnar våra kyrkobyggnader och kulturarvet och för dig som vill ha gemenskap.