Orust Gospel skickar en musikhälsning digitalt, de står hemma och sjunger tillsammans.

Filmer med körsång, orgelmusik, mm

Filmer och filmklipp med musik från våra körer och kollegor.

Orgelkonsert med Hans Blomberg

Hans spelar musik av Lars-Einar Abrahamsson. Lyssna här!

Ihopklippt julkonsert - Orust Gospel

I december 2021 var det möjligt att samlas i våra kyrkor en kort period innan Corona-restriktionerna åter behövdes. Orust Gospel - vår fantastiska gospelkör - hade två gästartister, Kristin Amparo och Sylve. Konserten har klippts ihop av kören som själva filmade.

Orust Gospel sjunger Hold on

Orust Gospel har övat digitalt hela pandemin och nu delar de med sig till oss andra. Lyssna och njut! Körledare är Micaela Holmberg och Christoffer "Larry" Lahrin som också syns och hörs på gitarr i denna värmande, trösterika sång.

Corona-sång

Maria Samuelsson framför här sin nyskrivna Corona-sång kompad av Hans Blomberg. Trösterika ord och toner. Sången är inspelad i Myckleby kyrka.

Lean on me med Orust Gospel

Micaela Holmberg dirigerar och Christoffer "Larry" Lahrin spelar på flygeln. Orust Gospel har övat digitalt hela pandemin och nu delar de med sig till oss andra. Lyssna och njut!

Välsignelsen med Orust Gospel

Mer att lyssna och titta på

Digitalt arkiv

Här finns våra filmade gudstjänster och poddar. Läs mer.