Konfirmand och ungdom

Ungdomsträffar, konfirmation eller ung ledare. I Oskarshamns församling har vi alltid något roligt på gång. Välkommen!

Konfirmation i Oskarshamns församling

Häng med på en unik upplevelse!

Till kyrkan är du välkommen som du är, här kan du träffa nya och gamla vänner och bara ha en go´ kväll.

UFO-Ungdomskvällar

Ungdomskvällarna är träffar för dig i årskurs 9 och uppåt. Konfirmander hälsas också välkomna. Vi träffas en kväll i veckan med start i Oskarshamns kyrka och blandar sedan olika aktiviteter med häng, fika och andakt i Ungdomslokalen, Kyrkans hus. Hit kan du komma som du är!

Tid: Onsdagar kl. 18.00-21.00
18.00 Veckomässa i Oskarshamns kyrka
18.30 -21.00. Ungdomskväll i Kyrkans hus

Café Goljat - Centrum

Öppet hus för konfirmander och unga ledare. Hit kan du komma som du är och bara hänga, spela spel och givetvis fika. Vi hittar också på roliga aktiviteter ihop!

Tid: Onsdagar 15.00-18.00 i Kyrkans hus.

Café Goljat - Kolberga

Öppet hus för dig i årskurs 6 och uppåt. Fika, skoj med kompisar, roliga aktiviteter.

Tid: Måndagar 15.00-17.00 i Kolbergakyrkan-Barnens katedral

Ungdomsbandet Jerusalem Bells

För dig som vill sjunga och spela tillsammans.

Kontakt:
Marcus Eriksson 0491-78 42 41
marcus.eriksson@svenskakyrkan.se

Ung ledare

När man har riktigt kul vill man ju aldrig att det ska ta slut. Därför fortsätter många av dem som konfirmerat sig som unga ledare i nästa års konfirmandgrupper. Där hjälps de åt att se till att konfirmanderna trivs och får en bra tid. Du kan också bli ung ledare i någon av barnkörerna eller barngrupperna.

Maria Klingstedt

Musikpedagog, Oskarshamns församling