Musik i sommarkväll

Onsdagar 19.30 i Oskarshamns kyrka

Från rock till klassiskt!
Fri entré till sommarens musikprogram - välkommen!

Musik i sommarkväll 2024

26/6 Los Cantores

Församlingens musiker bjuder på sommarljuva toner. Joel Eriksson, Marcus Eriksson, Åsa M Jonsson, Hugo Sjögren, Matilda Nyberg och Maria Klingstedt.

3/7 Högtidsstund på Hammondorgel

Andreas Hellkvist, Hammondorganist.
En konsert där kyrkorummet fylls av tonerna från en Hammondorgel. Välkända favoriter och mindre kända pärlor; sakralt, profant och någon originalkomposition. Andreas Hellkvist lämnar sällan någon oberörd efter en konsert. Med en nära nog unik stil som väcker beundran, både i Sverige och runtom i världen, är han en virtuos på sitt instrument. Med sin inlevelse, lekfullhet och spelglädje blir det till både en musikalisk och visuell upplevelse.

10/7 Sommarlätt orgelmusik

Birger Marmvik, konsertorganist.
Det blir ett kärt återseende när Birger Marmvik gästar sommarmusiken. Med stor skicklighet och känsla tar han oss med in i orgelmusikens vackra värld.

17/7 I nordiskt ljus

Duo Nordic: Pernilla Ingvarsdotter, sopran och Helena Ha-Young Sul, konsertpianist.
En musikalisk resa i romantikens och naturens tecken.

24/7 Friska sommarvindar

Joel Eriksson, organist.
Älskade melodier med doft av sommar. Joel Eriksson är kyrkomusikern som älskar den romantiska eran men som lika lätt tar sig an modernare uttryck.

31/7 Pärlor från 50- och 60-talet

Sven-Holger Rosenvinge med band.
Med en nostalgisk touch av 50- och 60-talets klassiker och en modern twist av egna låtar, får vi följa med på en resa genom musikhistorien; glädjefyllda dagar av rock'n'roll och kärlekens stunder; från svängiga rytmer till gripande ballader.

Sven-Holger Rosenvinge – Sång och gitarr
Marcus Andersson – Piano och sång
Tino Rosenvinge – Slagverk
John Wilstrand – Bas

7/8 Mellan himmel och jord

Rasmus Ringborg, sångare och Samuel Edvardsson, gitarrist.
Egenskriven musik tillsammans med älskade sånger ur den svenska kyrkorepertoaren, svenska romanser, visor och klassisk gitarrmusik.

Vägkyrka

En aktivitet med barnen, för den historie- intresserade eller kanske en stund i stillhet? När Oskarshamns kyrka öppnar för sommaren finns det mycket att upptäcka.

Sommar i Oskarshamns församling

Välkommen till sommarens aktiviteter

samtal

Samtalsstöd

Ibland behöver man någon att prata med. Vi har tystnadsplikt, för inga journaler och det är kostnadsfritt.

En ung glad tjej står med sina kompisar.

Nyhetsbrev, kalender och inspiration

Följ våra olika kanaler för evenemangstips, information och inspiration.

Här ser du vad som händer i Oskarshamns församling.