Vårens konsertprogram

Jan-maj 2024

Orgelfika med Eva

8 FEB & 4 APRIL i ANGARNS KYRKA, kl 13.30

Församlingens kyrkomusiker Eva Svärd Mannerstedt bjuder in till en musikstund med blandad repertoar avorgelmusik och sång. Därefter blir det tid för fika och samtal. Varmt välkomna!

Sound of Bass

LÖRDAG 17 FEBRUARI I VADA KYRKA, KL 15

Svängiga, dansanta och jazziga tongångar för kontrabas och piano. Inger & Jan Dahlkvist bjuder på Granados, Piazolla, Sibelius, Gershwin med mera. Varmt välkomna!

Kontakt: Eva Svärd Mannerstedt, tel: 070-512 42 04

Varannan damernas - från piccola till kontrabasflöjt med sångsolist

LÖRDAG 9 MARS I VADA KYRKA, KL 15

Konsert med Mälardalens flöjtensemble som framför musik av bl a Laura Netzel, Georg Philipp Telemann, Lili Boulanger, Giacomo Puccini, Eliane Elias m fl.
Eva Svärd Mannerstedt sjunger solo tillsammans med flöjtkören. Solister även Hans Bergman klarinett och Catrin Johansson tvärflöjt.FRI ENTRÉ. Varmt välkomna!

Konsert Vokalensemblen Sekund

LÖRDAG 16 MARS I VADA KYRKA, KL 15

Vokalensemblen Sekund är en Uppsalabaserad ensemble som funnits sedan 2015. Tillsammans sjunger vi allt det vi känner för vilket ger en blandad repertoar innehållande bland annat folklig koral, jazz men också mer traditionell vokalmusik - självklart a capella. Konserten kommer att bjuda på både svängig och finstämd musik av artister såsom The Real Group, Coldplay och Pentatonix. Varmt välkomna!

Konserter Össeby Gospel

LÖRDAGEN 23 MARS I VADA KYRKA, KL 15

Össeby Gospel bjuder in till en inspirerande konsert med sväng och mäktiga toner som förmedlar glädje och hopp. Körledare: Ann-Louise Wistrand. Varmt välkomna!

Kontakt: Ann-Louise Wistrand, tel: 072-527 51 36

Skäringby Folk & Fä

LÖRDAG 20 APRIL I VADA KYKRKA, KL 15

Vi bjuder på konsert med Skäringby Folk & Fä, bestående av Tove Brandt på kontrabas, Thomas Brandt på saxofon och flöjt samt Eric Lindh på gitarr och klarinett. Musikerna har spelat ihop i olika sammanhang sedan 2017. Musiken kan beskrivas som jazzinfluerad folkmusik och en repertoar av bl a Gullin, Peterson-Berger och Beatles. Varmt välkomna!

Konserter Össeby Gospel

LÖRDAGEN 18 MAJ I ÖSSEBY KYRKORUIN, KL 15

Össeby Gospel bjuder in till en glädjefylld utomhuskonsert med mäktiga toner och härlig vårstämning. Körledare: Ann-Louise Wistrand.

Kontakt: Ann-Louise Wistrand, tel: 072-527 51 36

Foto: Josefin Wahlberg Vannérus

Oändligt han ger

LÖRDAG 25 MAJ I VADA KYRKA, KL 15

Össeby kyrkokör bjuder på en inspirerande vårkonsert, under ledning av kyrkomusiker Eva Svärd Mannerstedt.