Samtal om livet samt bibelstudier

Välkommen att utforska tron och meningen med livet. Alphagruppen är en öppen och informell mötesplats för att utforska och diskutera livets stora frågor tillsammans. När du gått Alpha-kursen är du välkommen till Betagruppen där vi fördjupar vi oss i Bibeln.

Är du nyfiken på livets stora frågor?

I samarbete med Bergakyrkan och Berga Second Hand erbjuds Alpha-kursen i kristen tro. Varje tillfälle bjuder på en ny fråga om tro och är utformad för att skapa samtal. För dig som vill fördjupa din relation till Gud, till dig själv och dina medmänniskor finns Betagruppens bibelstudier.

Alpha: Samtal om livet & Betagrupp: Bibelstudier

Tid och datum: Kl. 18.30–21.00 tisdagar med start 1 oktober. Vi inleder varje träff med en gemensam måltid och delar sedan in oss i två grupper.

Plats: Åkersberga kyrka, Bergavägen 13

Kostnad: 200 kr för hela kursen inklusive måltider och kursmaterial

Ledare för Alphagruppen: Sarah Lantz och Oya Berlin, präster från Svenska kyrkan Österåker samt Tomas Bergman från Bergakyrkan.
Ledare för Betagruppen: Ulla Andersson, diakon, och Jan Andersson, präst

Alpagruppens kurs i kristen tro: Sarah Lantz via e-post (se nedan)
Betagruppens bibelstudier: Jan Andersson på telefon 070-595 595 60

Begränsat antal platser.

Tänker du ibland på hur allt hänger samman? Vad är poängen med livet och är det möjligt att känna helhet och frid?

Vad är Alpha?

Varje tillfälle på Alpha innehåller följande delar:

Gemenskap & måltid

Alpha handlar inte bara om lyssnade och lärande utan även om gemenskap, om ett enkelt men viktigt delande av livet. Ofta sker det kring någon form av inledande måltid.

Inspirerande och varierade föredrag
Föredraget är utformat för att engagera och inspirera till livsnära samtal.

Samtal om delande
Avslutningsvis finns möjlighet att dela tankar och idéer om dagens ämne i mindre grupper. Vi lyssnar till varandra i en ärlig, vänlig och öppen miljö. Här ges möjlighet att uttrycka både tvivel och tro.

Har du frågor, kontakta mig!

Sarah Lantz

Präst, Församlingsherde – Österåker-Östra Ryds församling, Svenska kyrkan Österåker