Foto: Magnus Aronsson

Föräldrasamtal, rådgivning

Känner du dig ibland otillräcklig som förälder, osäker eller bara trött och sliten? Ibland kan det kännas bra att få prata med någon.

Har du svårt att få vardagslivet att gå ihop? Föräldraskapet kan vara spännande, utmanande, roligt- men också tufft. Då kan det vara skönt att veta att du inte är ensam. Hos oss får du sitta ned med en utomstående erfaren person som kan lyssna, vägleda och hjälpa dig i dina tankar och funderingar kring föräldraskape för att tillsammans med dig/er se nya möjligheter.

Föräldrasamtal vänder sig till er som känner er osäkra eller otillräckliga som föräldrar och önskar stöd i er föräldraroll. Ni som vill vidga era vyer och försöka få nya perspektiv. Ni som vill samtala kring förhållningssätt och sunda gränssättningar gentemot era barn. Samtal kan göras enskilt eller som föräldrapar.

Telefon: 08-540 206 76
Du kommer till en telefonsvarare, lämna ett meddelande så ringer vi tillbaka eller fyll i formuläret nedan så återkopplar vi under vardag och dagtid. Samtal med dolt nummer kan komma från oss och vi gör tre försök att nå dig.

Anonymitet/tystnadsplikt

Tystnadsplikt råder och journaler förs inte och du har rätt att vara anonym.

Hitta hit

Åkersberga kyrkliga centrum ligger på Bergavägen 13. Samtalsmottagningens egna ingång hittar du på gaveln av huset, mot Skolvägen.

Fyll i för att komma i kontakt, vi återkopplar så snart som möjligt.

Emma heter jag som arbetar här och är utbildad specialpedagog och samtalsterapeut.

Emma Sturesson

Svenska kyrkan Österåker

Samtalsterapeut

Mer om Emma Sturesson

All tidsbeställning och avbokning sker via telefon/telefonsvararen

Stöd för barn & unga i sorg

Det är okej att vara ledsen, sorg är inget problem som behöver lösas. Men ibland kan det kännas bra att få prata med någon om döden och få hjälp med att förstå vad som har hänt. Inom Svenska kyrkan finns utbildad och erfaren personal med kompetens att hålla stödgrupper för barn och familjer i sorg.

Familjerådgivning

Välkommen att träffa en familjerådgivare hos oss. Vi har tystnadsplikt och du får vara anonym. Kontakta familjerådgivningen för mer information.