Foto: Magnus Aronsson

Fredagsmys

Varva ner, och gör en mjuklandning efter en lång vecka. Ta med barnen och inled helgen med mysig gemenskap på Ljusterö och i Roslags-Kulla. Det blir pyssel, sångstund och middag. Kom ihåg att anmäla er innan ni kommer.

Fredagsmys med tacos

Kom hela familjen och inled helgen med mysig gemenskap, aktiviteter, samvaro och middag. Öppet kl. 15.00–17.30, bordet står dukat kl. 16.30. Kostnad 20 kr/vuxen, fritt för barnen.

Om ni vill äta med oss, anmäl er via formuläret längre ner på sidan senast kl. 12.00 dagen före. OBS! Begränsat antal platser.

Ljusterö

Datum: 20 september, 22 november
Tid: Kl. 15.00–17.30
Plats: Ljusterö prästgård på Mellansjövägen 53 a

Roslags-Kulla

Datum: 18 oktober
Tid: Kl. 15.00–17.30
Plats: Roslags-Kulla församlingshem på Roslagsvägen 267

Anmäl er till nästa fredagsmys här:

Kom ombord på fregatten Tapperheten

I Roslags-Kulla kyrka finns en modell av ett skepp som är flera hundra år gammalt. Välkommen ombord på fregatten ”Tapperheten”, amiralen vill träffa dig i sin kajuta. Hissa segel och ladda kanonerna, det kanske kommer fiender. Landkrabbor och sjöråttor, akta er så ni inte trillar i.

Barn- och ungdomskörer

Att sjunga tillsammans skapar glädje och samhörighet. Det finns grupper för alla åldrar och att vara med i en kör kostar ingenting.

Dramaskus – kreativitet och drama

Är ditt barn nyfiket på drama och teater? I Dramaskus använder vi vår fantasi och kreativitet; vi improviserar och skapar tillsammans genom olika drama- och teaterövningar.