Foto: Johannes Frandsen IKON

Gudstjänst

Varje människa kan uppleva gudsnärvaron när som helst och hur som helst, men det finns en kraft i att möta Gud tillsammans. I gudstjänsten behöver du inte prestera något eller förstå allting. Du är välkommen som du är.

Sommaräng

Välkommen att fira gudstjänst

Mitt i livets glädjeämnen och sorger, hopp och förtvivlan samlas vi till gudstjänst. Alla är välkomna att vara med: unga och gamla, den som är van gudstjänstfirare och den som är ovan. Kom som du är.

Gudstjänsten

Gudstjänsten är det centrum kring vilken hela församlingens verksamhet och liv kretsar och leder in mot. Den är en viktig mötesplats mellan Gud och människa och människor emellan.

Sinnesrogudstjänst

Sinnesrogudstjänsten är en stilla gudstjänst med fokus på bön och musik. Låt sinnet få ro, låt tankarna tystna, låt måsten och borden bero – en liten stund.

Suomenkielinen toiminta – den finskspråkiga verksamheten

Lämpimästi tervetuloa suomenkielisiin tilaisuuksiin Österåkerin seurakunnassa.

Radioandakter

På söndagar klockan 13.00 sänds andakt via närradion Radio Österåker 103,7 MHz

Andliga hållplatser för vila och eftertanke

Nu finns tre "andliga hållplatser" färdiga. Respektive plats knyter an till ett tema och bjuder in till en stunds eftertanke, vila och stillhet. Du kan även ta del av platsens budskap genom att lyssna till en text eller musik.

Någons knäppta händer vilar på ett bord.

Vår Fader

Jesus lärde oss att be den bön som kallas Vår Fader. Många kallar den också för Herrens bön eller Fader vår. Det är en bön som vi kan instämma i tillsammans med alla kristna i hela världen.

En man blickar upp mot stjärnhimlen.

Trosbekännelsen

Trosbekännelsen sammanfattar att kristen tro är tron på en treenig Gud: Gud som Fader, Son och Ande.