Leta kyrkor i sommar

Var ligger närmaste kyrka? Med "Kyrkguiden" hittar du rätt direkt. Besök kyrkor i sommar, ladda ner appen på semestern!

Varför inte ge sommaren ett nytt utflyktsmål? Besök Sveriges vackraste, mest spännande, äldsta, konstigaste eller kanske fulaste kyrka. Det finns 3379 stycken att välja på, från norr till söder.

Med appen Kyrkguiden kan du hitta till kyrkan med hjälp av mobiltelefonen. Du kan också se vad som händer i kyrkan och planera sommarkonserter, gudstjänster och annat som du inte vill missa. Appen är gratis och finns för både iPhone och Android.

Ladda ner appen från Appstore eller Google Play

Kyrkguiden i App Store (för iPhone)
Kyrkguiden i Google Play (för Android-telefoner)

Öppna kyrkor i sommar

I sommar är två av pastoratets vackra, historiska och intressanta kyrkor öppna. Passa på att besöka vägkyrkorna Östra Ryds kyrka och Roslags-Kulla kyrka.