Laddstolpar vid Åkersberga kyrkliga centrum.

Ladda bilen med vår solcellsel

Den 1 mars aktiverades laddstolparna på parkeringen vid Österåkers kyrka samt på parkeringen på Bergavägen vid Åkersberga kyrkliga centrum. Använd ett Eway-laddningskort eller appen Easypark för att ladda din bil.

Sedan den 1 mars har vi laddstolpar på parkeringen vid Österåkers kyrka samt på parkeringen på Bergavägen vid Åkersberga kyrkliga centrum.

Använd ett Eway-laddningskort eller appen Easypark för att ladda till en kostnad av 3,50 kr/kWh.

Tack vare att vi har solceller på Åkersberga kyrkliga centrum laddar du bilen med hållbar energi på Bergavägens parkering. Kom ihåg att hämta ett parkeringstillstånd i vår reception.

Så hämtar du ett Eway-laddskort

Gå in på Eways hemsida och beställ ett laddkort.

Ange koden SvKyrÖsteråker vid beställningen.

Som betalningsmetod kan du välja Visa, Mastercard eller American Express.

Du får ett digitalt månadskvitto per mejl och totalbeloppet för respektive månad dras enligt din valda betalningsmetod.

Här kan du läsa mer om hur själva laddningen går till.

Laddstolpar vid Österåkers kyrka.

Foto: Per Skareng

#hållbarkyrkaösteråker

Vi gör inlägg i våra sociala kanaler med tema hållbarhet varje måndag. Text och bild från inläggen finns även på den här sidan att ta del av.

Hållbarhets- och miljöarbete

Svenska kyrkan i Österåker genomgår en miljödiplomering eftersom vi vill vara ett föredöme när det gäller miljö och hållbarhet. Våren 2022 diplomerades vi i miljödiplomeringens första steg och nu arbetar vi med steg 2. Genom vårt miljöarbete vill vi bidra till ett hållbart samhälle och en bättre miljö samt förmedla hopp till kommande generationer.