Vi söker företagsgivare som vill göra skillnad

Så här får vi tillsammans Östersund att klättra på givarstegen i kommunkampen. Vem ger mest?

Under En dag för Världens Barn lördagen 28 september kommer en av våra aktiviteter vara Spring, gå, rulla för Världens Barn. Till det här evenemanget söker vi företag och föreningar som vill skänka en valfri summa per kilometer. Det går givetvis ange ett maxbelopp som ni kan bidra med. Anmälningsformulär hittar du längre ner på sidan.

Alla insamlade pengar går oavkortat till Radiohjälpens insamling Världens Barn

Under aktiviteten Spring, gå eller rulla för Världens Barn får alla som vill springa, gå eller rulla valfritt antal varv på våra arena. Antal kilometer räknas av våra funktionärer.

Hur många kilometer kan det bli?

Förra året sprangs det 260 kilometer. Vi hoppas på fler kilometer i år förstås!

Vad vi erbjuder (om du anmäler dig innan 22 september)

- Omnämnande tillsammans med logotyp i programblad.
- Omnämnande på Svenska kyrkan Östersunds hemsida.
- Omnämnande på samlingsaffisch vid de båda arenorna.
- Omnämnande i inlägg på Svenska kyrkan Östersunds Facebook- och Instagramkonto.
- Officiellt diplom från Världens Barn.

Om ”Spring för Världens Barn” når minst 50 000 kr i insamlade pengar kommer vi dessutom att uppmärksammas i Världens Barn-galan i SVT i oktober.

Arrangörer

Svenska kyrkan Östersund och PMU Second Hand Östersund.

Vi vill vara med och ge pengar till “Spring för Världens Barn”