Någon läser en bibel.

Vad säger Gud?

I församlingens öppna bibelsamtal får du vara med och utforska Guds Ord

En av den kristna församlingens viktigaste uppgifter och möjligheter är att i gemenskap läsa och utforska Guds Ord och vilja. Vad är egentligen meningen med alltihop? Vad önskar Gud av oss? Varför har han skapat världen och oss människor?

Detta har kristna bibelläsare försökt utröna i tusentals år - ibland är vi överens, ibland inte. Huvudsaken är att vi håller Guds heliga Ord levande bland människorna genom att läsa, tänka, samtala och leva ut det.

I Östra Ryds församling samlas vi till öppet, gemensamt bibelsamtal torsdagar kl 9 varje vecka, ojämna veckor i Västra Husby kyrka och jämna veckor i Östra Ryds kyrka eller församlingshem. Ingen anmälan, inga förväntningar mer än nyfikenhet. Samtale och bönen leds av någon av församlingens präster.

Du är varmt välkommen!