Foto: A-C Mattsson/Mikael Kindberg/Anton o Fredrik

Musik i sommar

Konserter i våra kyrkor under sommaren 2024

Juli:

Lördag 13 juli, kl 18.00. Södra Finnskoga kyrka, Bograngen.  ”Toner och ord av himmel och jord”. Torleif Styffe med vänner

Tisdag 16 juli, kl 19.00. Dalby kyrka, Långav. Vagrant Fair spelar American Roots. Sång, banjo, gitarr, munspel, mandolin och bouzoki.

Lördag 20 juli, kl 18.00. Norra Finnskoga kyrka, Höljes. Per Bäcker trio saxofon, bas och piano. Från W Petersson-Berger till Lennon/McCartney via Taube.

Lördag 27 juli, kl 18.00. Nyskoga kyrka. Anais Tamisier violin och Daniel Beskow piano.

Måndag 29 juli, kl 22.00. Norra Finnskoga kyrka, Höljes. ”Upplevelsekonsert i Olof den Heliges spår”. Tomas Bergström, Rita Björkman, Fredrik Jakobsson, Klara Jansson, Lars Palmers mfl. Sång, orgel, gitarr, piano, klarinett, mm.

Augusti:

Lördag 13 juli, kl 18.00. Södra Finnskoga kyrka, Bograngen.                            ”Toner och ord av himmel och jord”. Torleif Styffe med vänner

Lördag 20 juli, kl 18.00. Norra Finnskoga kyrka, Höljes. Per Bäcker trio saxofon, bas och piano. Från W Petersson-Berger till Lennon/McCartney via Taube.

Måndag 29 juli, kl 22.00. Norra Finnskoga kyrka, Höljes. ”Upplevelsekonsert i Olof den Heliges spår”. Tomas Bergström, Rita Björkman, Fredrik Jakobsson, Klara Jansson, Lars Palmers mfl. Sång, orgel, gitarr, piano, klarinett, mm.