Foto: pikrepo.com

Kropp, själ och ande

Behöver du påfyllnad? Välkommen på Botvidsmässa eller Pilgrimsträff!

Botvidsmässa

Är du ovan att gå i kyrkan eller känner du kanske att söndagar inte passar dig? Botvidsmässan är en enkel form av gudstjänst med nattvard och mycket musik, tid för reflektion och ljuständning. Kom för en stunds sinnesro!

Tid: Tisdagar ojämna veckor 17.30
Plats: S:t Botvids kyrka

Kom som du är, alla är välkomna!

Jämna veckor planerar vi nästa Botvidsmässa och vi inbjuder alla som vill att vara med. Då träffas vi 17.00 i församlingshemmet.

Foto: Magnus Aronson/Ikon

Pilgrimsträffar

En pilgrim har både ett inre och ett yttre mål med sin vandring. De inre målen kan vara ökad självkännedom eller att känna frid och Guds närvaro. Det yttre målet är den fysiska plats där vandringen slutar. Vi träffas en gång i månaden. Gruppen är öppen och du är alltid välkommen att dela gemenskap med oss. Vi kanske inte vandrar fysiskt varje gång men då vandrar vi inåt. Vi har ett tema vi följer varje gång.

Terminens alla träffar finns i kalendern.

Vill du veta mer? Skicka ett mail till Marie Nilsson, som är ideell ledare för Pilgrimsträffarna. Du når henne på marie.nilsson@svenskakyrkan.se