Foto: Johannes Frandsen/Ikon

Komminister 50 %

Vi söker dig som känner lust och glädje i att vara församlingspräst. Vi tror att den här tjänsten passar dig som kanske vill vidareutbilda dig på halvtid eller dra ner på din arbetstid.

I din yrkesroll är du engagerad, ansvarstagande, har lätt för att samarbeta med andra och kan möta människor i såväl glädje som sorg.

Du kommer att ansvara för vårt vuxenarbete kring Botvidsmässan, sorgegrupper och undervisning och samarbeta nära med en diakonassistent med samma inriktning. Du kommer att jobba varje tisdagskväll och ha en bestämd begravningsdag i veckan.

Du är välkommen till en församling med 18 medarbetare. Under sommarsäsongen är vi några fler. I Oxelösunds församling finns tre kyrkorum, S:t Botvids kyrka, Stjärnholms kyrka samt Frösängs kapell. Vi firar huvuddelen av gudstjänsterna i S:t Botvids kyrka som ligger mitt i staden.

Du kommer att ha ditt kontor i församlingshemmet som är församlingens nav. Där ryms lokaler för de olika verksamheterna, församlingsexpeditionen samt kontor för församlingsenhetens personal.

Vi förväntar oss att du:

• Tar ett särskilt ansvar för vuxenverksamheten.

• Vill vara med och bygga en levande församling och möta olika generationer och medverka i olika verksamheter.

• Är ansvarsfull, strukturerad och tydlig, och har god samarbetsförmåga både i relation till ideella och anställda medarbetare.

• Är med och utvecklar det ideella medlemskapet.

• Har god kunskap om digital kommunikation.

• Är utåtriktad och samverkar också gärna med andra goda krafter i samhället.
    Körkort är en förutsättning för tjänst i församlingen.

• Du är prästvigd enligt Svenska kyrkans ordning.

• Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Anställning

Anställningsform är tillsvidareanställning. 50 % tjänstgöring med dagtid, kvällar och helger. Tillträde enligt överenskommelse.

Ansökan

Ska innehålla ett personligt brev, CV, löneanspråk och referenser och skickas till oxelosunds.forsamling@svenskakyrkan.se

För mer information om tjänsten

Kyrkoherde Magdalena Fors magdalena.fors@svenskakyrkan.se, 0155-29 34 01 eller 070-784 34 01.

Facklig representant

Vision: Lena Ljungqvist, lena.ljungqvist@fv.vision.se, 016-403 36 64