En person i svart t-shirt med texten Alla människor är viktiga alla dagar, sitter i en kyrkbänk.

Att göra i kyrkan - kom och var med!

Välkommen att mötas, umgås och fira gudstjänster och högtider i församlingens kyrkor och i församlingshemmen. Här hittar du olika verksamheter som vi har i Pajala församling - för alla åldrar.

Några personer placerar tända stearinljus i en liten plåtlåda fylld med sand.

Gudstjänster och andakter

I kyrkan samlas vi varje vecka för att fira gudstjänster och andakter tillsammans. Alla är välkomna att vara med: unga och gamla, den som är van gudstjänstfirare och den som är ovan.

Två barn skrattar i kyrkbänken.

Barn och familj

Barn och deras föräldrar är en viktig del av församlingen. Vi har grupper och aktiviteter för olika åldrar och vi vill att du ska känna dig välkommen att vara med på det som passar dig.

Två unga tjejer skrattar.

Unga

Kyrkan kan vara en fantastisk plats att växa på och här finns rum för alla de stora frågorna och massa kul på vägen. Pajala församling erbjuder både konfirmation, ledarutbildning och en ungdomsgrupp.

En kvinna sitter och samtalar med några andra över en kopp kaffe.

Vuxna

Sång, musik, andakter, fika, föredrag, soppluncher och syföreningar. Du är hjärtligt välkommen till våra aktiviteter och till vår gemenskap.

Musik och körer

Körer, konserter och annan kultur har en stor plats i Pajala församling. Du är välkommen att komma och lyssna eller titta, eller att själv vara med och medverka.

Någon krattar ihop höstlöv till en hög i gräset.

Vill du hjälpa till?

Många av kyrkans uppgifter sköts av människor som hjälper till på sin fritid. De kan kallas för volontärer, frivilliga eller ideella. Vill du också hjälpa till?

Det händer i församlingen

I webbkalendern hittar du gudstjänster, barnverksamhet, konserter och allt annat som händer i Pajala församling och i hela Svenska kyrkan runt om.

Kontakta personalen