Boka dop

Vill du boka ett dop i Pajala församling, eller ett samtal om dopet? Fyll i formuläret så kommer en av församlingens medarbetare att kontakta dig.

Stjärna (*) betyder att du måste fylla i fältet. Men glöm inte att du också måste fylla i antingen e-post eller telefonnummer.

En medarbetare i församlingen kommer att höra av sig till dig. Vill du helst bli kontaktad på telefon eller e-post?

Om du har önskemål om datum för dop kan du skriva dem här. Föreslå gärna några olika datum. Du kan också skriva, önskemål om kyrka om du vill låna en av församlingens dopklänningar eller lokal för kalas efter dopet.

Kontakta Pajala församling

Tfn: 0978-758 80
E-post: pajala.forsamling@svenskakyrkan.se
Adress: Laestadiusvägen 38, 98431 Pajala

Öppettider expeditionen i Pajala:
Måndag och tisdag: 09:00-12:00
Onsdag: Stängt
Torsdag: 13:00-15:00
Fredag: endast telefontid 09:00-12:00

Låna dopklänning

Om du ska döpa ditt barn i Pajala församling har du möjlighet att låna en dopklänning . Dopklänningarna finns i några olika modeller.

Kyrkans hus i pajala

Församlingshem

I våra församlingshem har Pajala församling en mängd olika verksamheter. Det går även att låna lokalerna för dopkalas, eller hyra för andra samlingar eller arrangemang.

Korpilombolo kyrka

Kyrkor och kapell

I Pajala församling finns kyrkor och kapell från Muodoslompolo i norr till Korpilombolo i söder. Alla med sin egen unika historia. Välkommen på besök!

En liten pojke i vit skjorta och grön fluga doppar sina fingrar i dopfuntens vatten.

Dop

Alla är välkomna att döpas – barn, unga och vuxna. I dopet får vi ett löfte om att Gud alltid har omsorg om oss. Det är en vacker och glad tradition, som bjuder in till gemenskap.