Någon krattar ihop höstlöv till en hög i gräset.

Vill du hjälpa till?

Många av kyrkans uppgifter sköts av människor som hjälper till på sin fritid. De kan kallas för volontärer, frivilliga eller ideella. Vill du också hjälpa till?

I Pajala församling är du som frivillig hjärtligt välkommen att delta på någon eller kanske alla de olika aktiviteter som pågår. Som frivillig kan du också  hjälpa till med mer praktiska saker som till exempel att kratta på våra kyrkogårdar under hösten.

Kyrkvärd
Kyrkvärdar hjälper till i gudstjänsten med att bland annat välkomna, tända ljus, läsa bibeltexter och ta upp och räkna kollekt. Det är kyrkorådet som utser kyrkvärdar, men du kan anmäla ditt intresse. Den som är döpt, minst 16 år och folkbokförd i församlingen kan bli kyrkvärd. Kontakta församlingen om du är intresserad