Alpha Furulund

En kurs om kristen tro. Mat, föredrag och samtal i mindre grupp. Ny grupp startar 11 april i Furulundskyrkan, våren 2024!

Vad är meningen med livet? Finns Gud? Hur ber man?

Det är några av de frågor vi tar upp under en Alphakurs, som över 100 000 svenskar har gått. Alpha är en grundkurs i kristen tro där det finns plats för dina tankar, frågor och funderingar.

Alpha består av tre delar:

Vi börjar alltid med att äta tillsammans. Sedan talar någon över ett ämne, och därefter sitter vi i mindre grupper och pratar, tillsammans med en samtalsledare.

Alla frågor får ställas. Miljön är otvungen och öppen. Du behöver inte hålla med om något, men du får möjlighet att upptäcka vad kristen tro är.

Vi ses  i Furulundskyrkan, sex torsdagar 18.30-21, samt en lördag

Första gången är en prova-på-kväll med info, då vi äter tillsammans och lyssnar på ett föredrag. Vårens datum:
11 april • 18 april • 25 april • 2 maj  • 16 maj • 23 maj  och en heldag, lördag 25 maj.

Kostnad: Själva kursen är gratis. Maten är till självkostnadspris, och första gången bjuder vi på mat. Du har möjlighet att köpa kursbok för 100 kr om du vill.
Kontakt och anmälan
Staffan Birgersson, präst eller Helen Hedman Sten, diakon - se uppgifter nedan.
Ring gärna om du har frågor!
Det går även bra att dyka upp oanmäld till prova-på-kvällen.

Det var fantastiskt att få sitta ner i små grupper och prata om de nära ämnena i livet. Det finns liksom inga andra forum för det. Det kändes tryggt. Man pratar ju inte om sådant med vem som helst.

Alphadeltagare

Furulundskyrkan

Furulundskyrkan│ Titta runt i kyrkan
Timmervägen 2, Furulund  │Busshållpl • Furulund/Furulunds centrum

Alphakursen är fantastisk!

När Kerstin Olsson förlorade sin man Arne, förändrades hennes liv totalt. I den vevan fick hon kontakt med kyrkan och bestämde sig för att gå en Alphakurs. -Alphakursen var fantastisk! Den betydde väldigt mycket för mig.