Om Öjersjökyrkan

Besöksadress │ Hålsjövägen 40, Öjersjö

Välkommen till gudstjänster varannan söndag kl.11.
Följ oss gärna på facebooksidan Öjersjökyrkan

Här växer det

I Öjersjö satsar kyrkan på framtiden med utbyggd kyrka och nytt församlingshem.

Under 2000-talet har Svenska kyrkan i Partille startat två nya kyrkor - och båda har lockat så många att man behövt expandera.

Furulundskyrkan invigdes 2001 och byggdes ut redan 2007. Öjersjökyrkan är en av Sveriges yngsta kyrkor. Den invigdes 2012 men blev snabbt för trång. Varje gudstjänst lockar många besökare, och framför allt barnfamiljer. Öjersjö är en del av Partille som expanderar kraftigt och kyrkan har blivit en samlingsplats.

Kyrkofullmäktige och kyrkoråd har varit strategiska i sitt beslut och satsat på en mötesplats för Öjersjöborna. Öjersjökyrkan ligger vackert i skogsbrynet mellan Stora och Lilla Hålsjön. En plats där kropp och själ kan få ro och olika generationer kan mötas - och nu i större lokaler!

Själva kyrkan har byggts ut, och dessutom ett helt nytt församlingshem bredvid kyrkan med mer plats för all verksamhet.

Öjersjökyrkan

Foto: Tommy Hvitfeldt