Skateboardramp

Byggs av ideella krafter vid Furulundskyrkan.

Nu byggs en skateboardramp vid Furulundskyrkan. Kristoffer Sten, pedagog, är en av initiativtagarna.
–Den här rampen byggs av skateboardåkare för skateboardåkare. Det kommer att dra skateboardåkare från när och fjärran. Det här kan bli en riktig fullträff!
  Vad är tanken med rampen?
-Att det ska hända något i Furulunds centrum. Det blir en anledning för ungdomarna att komma ut och samlas.
Kristoffer har länge drömt om en ramp vid kyrkan. Han och Nathanael Jansson, som är skejtare och som jobbat i kyrkan som vaktmästare, började smida planer.

Allt tog fart på riktigt när Kristoffer mötte några ur projektgruppen för nya Furulunds centrum. Marianne Sörling, projektledare, blev genast positiv till rampen. Och Christer Grahn (tidigare ordförande i Björndammens BK) visade sig vara helt rätt person att få med sig. Han har jobbat med skateramper runt om i Sverige och var även med och byggde rampen till skate-VM i Partille.

Nu bygger ideella krafter under ledning av Christer Grahn. Materialet har sponsrats av en rad företag och även av människor i Furulundskyrkan.
Rampen har fått lov att placeras på kommunens mark bredvid kyrkan och kommer att förses med ljuddämpare.
-Jag ser framför mig att det blir liv och rörelse i centrum. Vi hoppas att det blir en positiv samlingspunkt.
Invigningen blir (förhoppningsvis) den 9 november. Pannkakskyrkan värmer på stekpannan och välkomnar alla mellan kl.15-18.

Furulundskyrkan

Furulundskyrkan│ Titta runt i kyrkan