Kyrko- och griftegårdar i Partille

Läs mer om våra kyrko- och griftegårdar • Partille kyrkogård, samt Partille Södra, Jonsereds och Kvastekulla griftegårdar.

Kvastekulla griftegård

Kvastekulla griftegård ligger på Kvastekullavägen i östra Partille. Området kallas Kåbäcken.

Partille södra griftegård

Partille södra griftegård ligger i Partille centrum, strax öster om ALLUMs köpcentrum.

Jonsereds griftegård

Jonsereds griftegård ligger på Härkeshultsvägen, strax söder om Jonsereds kyrka.

Partille kyrkogård

Partille kyrkogård ligger vid Partille kyrka, mitt i Partille centrum, Gamla Kronvägen 36.

Kulturgravar

På Partille kyrkogård och Kvastekulla griftegård finns historiskt intressanta gravar - välkommen att lyssna till berättelserna!

Sök gravsatta

Söker du en särskild gravplats? Här hittar du länk för att söka efter gravsatta på Partilles kyrko- och griftegårdar, men även andra platser i Sverige.

Trösteslinga

En promenad på Kvastekulla griftegård med ord längs vägen