Några barn står bredvid varandra och sjunger framme i kyrkan.
Foto: Johannes Frandsen

Barnkörer och ungdomskör

Här hittar du församlingens barnkörer - Kom och sjung! Kostnadsfritt att delta.

Piteå församling har en rad barnkörer i blandade åldrar från 4 år och uppåt. Det ska vara kul att sjunga i kör. För de allra minsta är det stort fokus på sångglädje och ju äldre man blir desto mer sjunger vi på olika samlingar, konserter och gudstjänster. Ingen anmälan eller avgift. Öppet för alla.

För aktuella tider, se vår kalender eller ta kontakt med ansvarig körledare.

Körer i Furubergskyrkan

Minikören

Furubergskyrkan, tisdagar 18-18.30, start 10/9.
Körsång för barn som är 4-6 år. Stort fokus på sångglädje. Körledare: Adrian Bohlin, 0911-27 40 38, adrian.bohlin@svenskakyrkan.se

Barnkören

Furubergskyrkan, tisdagar 18.40-19.10, start 10/9.
Kör för dig som är 7-9 år. Sjunger vid samlingar i Furubergskyrkan. Körledare: Adrian Bohlin

Körer i Infjärden

Infjärdens barnkör

Infjärdens kyrka, torsdagar 18-18.30, start 5/9.
Kör för dig som är 6 år- åk 3. Sjunger vid gudstjänster med mera. Körledare: Ewa Edström, 0911-27 40 34, ewa.edstrom@svenskakyrkan.se

Körer i Öjebyn

Barnkören i Öjebyn

Margretelund, onsdagar 17.30-18,  start 11/9.
För barn som går i årskurs 1-3. Körledare: Anna Renström, kontaktuppgifter kommer.

Mellankören

Margretelund, onsdagar 18.15-19.00, start 11/9.
För barn som går i årskurs 4-5. Körledare: Anna Renström

Ungdomskören

Margretelund, onsdagar 19-20, start 11/9.
För ungdomar som går i årskurs 6-9 eller på gymnasiet. Körledare: Anna Renström.
Obs! Körerna i Öjebyn övar på Margretelund, ingång från innergården.

Några tonårstjejer sitter på en hustrappa.

Ung i kyrkan

Svettas i en sporthall, prata ut om respekt och relationer eller bara hitta ett skönt häng för fredagskvällen.

Färgglad leksak.

Barn och familj

Här har vi samlat olika aktiviteter för barn och familj som till exempel scouterna och Liten och stor. Varmt välkommen!