Nyhet / Publicerad 24 oktober 2023

Allhelgonahelgen i Piteå församling

Under allhelgonahelgen är du välkommen till våra kyrkogårdar och gudstjänster. En möjlighet till stillhet, musik, ljuständning och andakt.

Vi möter dig på kyrkogården

Fredag 3 november kl. 11-16
Lördag 4 november kl. 11-15

Personal finns på plats för samtal och fika. Gå in i kapellet eller kyrkan för en stunds stillhet och ljuständning. Välkommen!

Vi står på följande kyrkogårdar:

• Hedens kyrkogård, vid Johannes Döparens kapell.
  • Piteå kyrkogård, vid Hoppets kapell.
  • Öjeby kyrkogård, vid ingången nedanför Margretelund.

Att komma till kyrkogården för att tända ett ljus och minnas den som dött är ett sätt att påminna oss om livets skörhet och värde. Låt sorgen vara en del av livet, tala om den eller dem vi saknar.

Minnesgudstjänster

Lördag 4 november

15.00 Långträsk kyrka

Ola Marklund och Ewa Edström.

18.00 Piteå kyrka

Lars Dahlbäck, Terese Lindbäck och Anette Jernelöf. Sång av Piteå kyrkokör och manskören. Solist Per-Erik Sortti.

18.00 Öjeby kyrka

Ola Marklund, Karin Lundberg och Lars Nilsson. Sång av Öjeby kyrkokör.

Allhelgona

Allhelgonahelgen är ett tillfälle att tända ett ljus, tänka på dem vi minns och saknar, och låta vardagens alla vanliga bestyr få vänta några dagar.