Foto: Anders Sandlund

Barn och ungdomar får egen sorgegrupp

Nyhet Publicerad Ändrad

Barn och ungdomar får en egen sorgegrupp. Piteå församling planerar att starta upp till hösten. Redan nu kan man göra en intresseanmälan.

🌺 Gruppen är för dig som förlorat syskon, förälder eller annan vårdnadshavare.
"Här får vi både skratta och gråta tillsammans. Ingen tittar snett på någon. Allt det där ska rymmas", säger Carina Engman, pedagog, som leder gruppen tillsammans med Ewa Nilsson, diakon.
"Ett barn är en anhörig med en egen sorg. Det får vi trycka på här", säger Ewa Nilsson.
❤️ Samtal varvas med kreativitet och övningar. Responsen har varit bra från tidigare grupper. Församlingen vänder sig till barn och ungdomar från sju till 19 år. Gruppindelning sker utifrån ålder på dem som anmält sig.
📌 Vi planerar för sju tillfällen under höstterminen, måndagar efter skoltid. Start med infoträff i Furubergskyrkan den 23 september. Mer info kommer. Intresseanmälan kan göras redan nu till Ewa Nilsson, nedan.
Mer information kommer till hösten. Välkommen att höra av er!