Nyhetsarkiv

Samlad översikt av publicerade nyheter från Piteå församling. Information och verksamhet.

Nyheter och information från Piteå församling

Dags för vårstädning på kyrkogården

Publicerad:

För att underlätta vårstädningen ser vi gärna att gravlyktor och andra vinterdekorationer plockas bort under maj månad.

Flera nyheter när vi laddar för sommaren i Havsbadskyrkan

Publicerad:

Våffelcafé, barnaktiviteter och musik. Planeringen för programmet på Havsbadskyrkan är i full gång. Sommarjobbande ungdomar har anställts inför säsongen, men än finns utrymme för den som vill engagera sig!

Herden om mötena, pandemin, bygget och en fantastisk tid

Publicerad:

Efter fyra år lämnar Richard Asplund jobbet som kyrkoherde i Piteå församling för att gå i pension vid årsskiftet. ”Jag kommer framför allt att sakna arbetsgemenskapen och mötet med människor”, säger en mångsysslande praktiker som ser fram emot att äga sin tid.

Piteåprästen Simon Jonsson tar mikrofonen i Sveriges Radio

Publicerad:

Simon Jonsson, präst i Piteå församling, betraktar livet i en radio nära dig när han med start lördag 16 mars är värd för "Helgsmål" i P1 tre lördagar i rad.

Rönnskolans elever visar utställning om Piteå kyrka – i kyrkan

Publicerad:

Med stor skaparglädje har elever vid Rönnskolan gjort en fin utställning om Piteå kyrka – som just nu visas i just Piteå kyrka.

Verksamhetsnyheter från Piteå församling

Fastekalender 2024

Publicerad:

Snart börjar den 40 dagar långa fastan och förberedelsetiden inför påsken. Brukar du fasta? Att fasta behöver inte betyda att du avstår från att äta. En kristen fasta kan lika gärna vara att avstå från tv-tittande, godis, alkohol, kött, eller något annat.

Rum för samtal - nytt tillskott på "tisdagsträffarna"

Publicerad:

Under våren blir det fyra träffar där man diskuterar tillsammans utifrån olika teman. Första träffen är 14 mars.

Dopdag

Publicerad:

Välkommen att boka en tid för dop under vår dopdag. För er som avvaktat med anledning av pandemin, eller för er som bara inte fått det att bli. Välkommen!

Föreläsning och gudstjänst under samiska vårvinterfestivalen

Publicerad:

I samband med Samiska vårvinterfestivalen i Piteå, 9-11 mars får vi besök av prästen Samuel Hellgren som förläser på temat Samerna och kyrkan, på söndagen firar vi samisk-svensk gudstjänst i Piteå kyrka, välkommen!

Bibelns personer i samtidens ljus när Sven-Erik håller Bibelhelg i Piteå

Publicerad:

Sven-Erik Fjellström vill ge nya infallsvinklar på Bibelns berättelser och koppla dess händelser till vad som sker i vår samtid. Den 25-26 februari håller han i en Bibelhelg i Piteå.