Vuxenkörer

Vare sig du är en glad nybörjare som älskar att sjunga eller har vana från att sjunga avancerat flerstämmigt efter noter finns en kör för dig. En körkväll kan vara en egen stund att göra något man tycker om, en mötesplats, en gemenskap med tid att dela tankar om vardagen, glädje och sorg, tro och tvivel.

Drop in-körer

Sångträffen- öppen kör

Piteå kyrka, måndagar 13-14, start 16/9.
En öppen kör för dig som längtar efter att sjunga. Ingen körvana krävs – kom och prova! Körledare: Anette Jernelöf & Anna Renström.

Lunchkör för killar och män - öppen kör

Kyrkcenter, onsdagar kl. 12-13, start 18/9.
Nyttja friskvårdsbidraget från arbetsgivaren och häng med! Vi sjunger blandad repertoar, pop, visa, gospel m.m. Ingen körvana krävs! Vi sjunger 45 min, därefter serveras lunchmacka.
Körledare: Anette Jernelöf.

Våra körer

Hör av dig till körledaren om du är intresserad!

Öjeby kyrkokör

Margretelund, torsdagar 19-21
Blandad kör som sjunger på gudstjänster och konserter. Kör på hög nivå. Körvana och notläsning är ett måste. Start 5/9. Körledare: Lars Nilsson.

Furubergskören

Furubergskyrkan, torsdagar 19-21
Fin gemenskap och körsång. Start 10/9. Körledare: Adrian Bohlin

Infjärdens kyrkokör

Infjärdens kyrka, torsdagar 19-21
En fyrstämmig blandad kör som sjunger vid gudstjänster, konserter med mera. Erfarenhet av sång eller kör önskas. Start 5/9. Körledare: Ewa Edström.

Blå toner

Kyrkcenter, tisdagar 18.30-20
En kör för kvinnor mitt i livet. Tre- och fyrstämmigt. Blandad repertoar med teman som berör livet! Start 17/9. Körledare: Anette Jernelöf.

Piteå kyrkokör

Kyrkcenter, tisdagar 15-16.30
En fyrstämmig blandad kör. Vi sjunger på gudstjänster, caféträffar samt konserter. Välkommen att vara med! Start 10/9. Körledare: Anna Renström