Birgittas hus i Rom

Besök i Birgittas hus vid Piazza Farnese

Många grupper vill besöka den Heliga Birgittas hus i centrala Rom. Där finns birgittinersystrar för närvarande ledda av generalabedissan moder Fabia. I huset finns också den Heliga Birgittas kammare där hon levde och även dog (1373). Dessutom finns Sankta Katarinakapellet i klostrets krypta där svenska församlingen firar sina gudstjänster.

Grupper som vill besöka klostret och/eller fira gudstjänst/mässa i Katarinakapellet anmäler detta enklast till vår församling på: rom@svenskakyrkan.se

Kyrkoherden deltar/leder gudstjänster i kapellet i samverkan med besökande grupper. Vi är en liten och fattig församling och räknar med att alla grupper vill ge en donation om minst 100€. För besök i Birgittas kammare vill systrarna ha en donation om 2€/person. Ofta sker guidningen av en svenskspråkig syster, ibland på engelska.