Livsstegen

Informationsträff i Kyrkans hus den 26 september kl. 19.00

NÅGON SA ATT LIVET är det som händer medan vi är på väg dit vi ska. Men vad händer om du går vilse? När du tappar fotfästet, orken, självförtroendet eller hoppet? När du upplever att omgivningen inte finns där och att det inte finns någon som förstår.

LIVSTEGEN GER MÖJLIGHET att konfrontera det som är viktigt i din vardag. Stegvis möts du med teman som till exempel maktlöshet, tillit och tacksamhet. Varje vecka har sitt tema.

GEMENSKAPEN I GRUPPEN hjälper dig att bygga upp förtrolig atmosfär där det ryms innerlighet och glädje. Vi bär på berättelser om oss själva som vi får dela med andra. I livsstegen är det en central del att få förståelse om sig själv och känna samhörighet genom att ta del av andras upplevelser.

Livsstegens upplägg

- Vi hälsar varandra välkomna och stillar oss en stund.
- Du berättar något om din vecka.
- Genomgång av veckans tema.
- Delning utifrån temat med tid för personlig reflektion.
- Avslutning med sinnesrobönen.

I alla moment kan du välja att inte säga något.

Livsstegens regler

- Vi avbryter inte varandra.
- Vi pratar om oss själva och i jag-form.
- Vi ger inte varandra råd.
- Vi fördelar tiden så att alla får komma till tals.
- Allt som sägs i gruppen stannar i gruppen.

Informationsträff

Torsdag 26 september i Kyrkans hus, Sjuntorp kl. 19.00. När du anmäler dig, är denna träff obligatorisk.

Därefter träffas vi varannan söndag i Upphärads församlingshem med start
söndag 13 oktober kl. 11.30

Välkommen att höra av dig med dina frågor och din anmälan till:
Linda Tell : 0730-92 43 11  eller
Monica Roolf : 0723-09 99 06

Linda Tell

Rommele församling

Pedagog

Mer om Linda Tell

Pedagog som främst arbetar med våra barn- och ungdomsaktiviteter i församlingen.

Monica Roolf

Rommele församling

Kantor

Mer om Monica Roolf

Kantor med ansvar för musikverksamheten i församlingen. Medverkar på gudstjänster och vid kyrkliga handlingar, samt är ledare för våra körer.