Att göra i kyrkan

Välkommen att mötas, umgås, fira gudstjänster och högtider i pastoratets kyrkor och församlingshem.

Barn, ungdom, vuxen eller äldre - du kan bli en del av pastoratets gemenskap. Här kan du också firalivets stora högtider - dop, konfirmation och bröllop.

Gudstjänster och andakter

I kyrkan samlas vi flera gånger varje vecka för att fira gudstjänster och andakter tillsammans.

Familj

Barn och familj

Ronneby pastorat har barn- och familjeverksamhet för alla barn i åldrarna 0-12 år!

Ungdom, konfirmand och unga vuxna

Här hittar du information om Ronneby pastorats konfirmand- och ungdomsarbete.

Vuxna

Här samlar vi vår verksamhet för dig som är vuxen

Bibelstudium

Här kan du välja mellan olika samtalsgrupper och bibelstudier

Musik och körer

Musik tolkar livet och tron. Det är en Guds gåva till oss människor. Därför är musiken en central del i verksamheten i Ronneby pastorat.

S:t Egino

i Saxemara

För förskola och skola

Vid våra kyrkliga högtider varje år bjuder Ronneby pastorat in skolorna i kommunen att besöka våra kyrkor

Dop

Ett litet barn har kommit till världen. Det vill vi gärna fira tillsammans med er - välkommen till dop!

Bröllop/Vigsel

Bröllop är fest. Ett minne för livet. Inte bara för dem som gifter sig utan också för släkt och vänner. Välkommen att boka vigsel i Ronneby pastorat!